דף 1530

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join
שלום וברכה יסודות בלימוד פנימיות
התורה

פרשת בהר התורה דומה שביניהם חוק
צמצום

א' לצורך פתרון שאלות אלו עלינו להסתכל
היטב במטרת

הבריאה שכן כפי שלמדנו מטרת הבריאה היא
להטיב

לנבראים אלא שכדי להציא את הנברא מהרגשת
לחם ביזיון הנקרא בושה בעת קבלת חינם

הקדים הבורא ברחמיו את עניין
היגיעה לפני קבלת טובו

יתברך זאת על ידי התרחקות והסתרת
מאיתנו כדי שנוכל להתייגע בעזרת יגיעה זו

נקבל את כל טובו בהרגשת זכות
ולא הרגשת

בושה שכן מורגש בנו
הטבע שכל המקבל

מחברו נעשה נחות לו הוא מתבייש בשל היות
מקבל בשל היותו מקבל בטבע האדם יש את

התכונה הזאת שהוא מתבייש לקבל

בחינם זה מתלבש הרבה פעמים בגאווה

אבל במקור
זה מטעם שהוא רוצה להיות שותף ובעל

זכות יש מצבים יוצאים מהכלל
לשעתו שכאילו האדם לא מתבייש למרות שיכול

להיות שהוא מתבייש בפנים או הוא לא מחשיב
את האנשים האלה אז הוא לא מתבייש

אבל בסך
הכללי אדם מתבייש לקבל מאחרים או להיות

נצרח צד האדם שבאדם
לפחות

שורש לזה זה הבחירה ביתר דבקות בושה זה
הרגשת החיסרון כמו שאומר בעל הסולם איזה

חיסרון אבל יש בושה חיצונית של נבוכות או
לא על זה מדובר זה ענף מאוד רחוק של מידה

באמית אלא הבושה האמיתית שאני מתבייש
שאיין לי כלים די השפעה

שאני לא

שותף יש לציין שלא כפי שטועים
לחשוב שאנו משלמים לבורא עבור התרומה שאנו

מקבלים בשל כך אין אנו חשים
בושה אם כך היה

הדבר לא היה זה כי אם חשבון מסחרי
גרדה וכי יש לנו מספיק לשלם תמורת אור

צחי וכי 70 שנה של מצוות או ששת אלפי שנות
גלגול דיי בהם לשלם על אור נצחי הרי כל מה

שנשלם יהיה כעין הוכ אפס לעומת מה
שנקבל ונחזור אם כך שוב לבושה לאך שנקבל

את
האור אלא שהגיעה שלנו נועדה ליצר כלים של

אהבה לבורא בן אוהבים
אין הרגשת בושה בעת הקבלה היגיעה היא אינה

תשלום אלא יהודה הוא בניית כלים של
אהבה אומר על זה בעל הסולם מאוצר מתנות

חינם חננו חנני אז מה הפשט חושבים מסביר
הרבא שבן של בעל

הסולם הבורא יתן לנו הרבה פרסים ודברים
בחינם זה בכיתה א' מה הפירוש

האמיתי שייתן לנו מאוצר מתנת חינם דהיינו
מה הוצר ירת שמיים היכולת לפעול בחינם שלא

על מנת לקבל פרס כלים דהשפעה
זה נקרא מתנת חינם יש בזה יתרון גדול

כמובן למה כי ברגע שיש לה כלים יש את
הכלים האלה האדם

בהשתלבות הוא מרגיש את הטוב את האור
בגילוי אלוקות גילוי

השגחה אבל הוא צריך לעשות את זה כי זאת
האמת כי זה התפקיד שלו לא כדי לקבל ו את

האור את האור קצת כואב לי הפה מצטער כי אז
יהיה זיוף

אלא כדי להשפיע כי זאת האמת וזאת העבודה
של

האדם

לכן האדם צריך
לראות איך הוא משתמש

ברצון כדי לבנות כלים דהשפעה איך הוא
מתייגע כדי לבנות כלים דהשפעה שזאת תהייה

מטרת
עבודתו וזה האוצר האמיתי כלים דהשפעה

אמונה הכוח

הזה אומר פה שאם זה חשבון מסחרי שלא תבייש
אז מה אתה עובד בשווי של 10 שק עבור

מיליארד שקל מה הועילו חכמים בתקנתם עדיין
תהיה בושה אתה אומר לני אוקיי תעבוד שתי

דקות וקח מיליארד
דולר ביחס לחיי נצח 70 שנה זה כמו שתי

דקות וגם
פחות אז איך זה מתקן את הבושה אלא באמת זה

לא עניין של מסחר המטרה לקנות אמונה כלים
דהשפעה

אהבה ברגע שיש
אהבה אז אין בעיה לתת אהבה אמיתית מתוקנת

שלמה אין בעיה לתת
ת כי אין בושה בין אוהבים הם נהנים לתת

אחד

לשני כמו כדוגמה מכיוון אחר שילד לא
מתבייש באופן רגיל לדרוש

מהאביב כי הוא מרגיש שהוא חייב לו זה אהבה
חלותה

אמנם אבל שלא אוהבים רואים את זה
בגשמיות

כשאדם נגיד מגיע למקום חדש לא כולם
אבל חלק מהאנשים הרבה מהאנשים ולא מכיר אף

אחד אזה הוא קצת מתבייש

בהתחלה אבל כשיש אהבה שיש חיבור אז הבושה
נעלמת גם בדייטים בזוגיות יכול להיות

בהתחלה קצת מתביישים אחד מהשני ואז
שנפתחים ויש אהבה אז זורמים לא מ לא

מתייבשים ולא
מתביישים כי הדבר זורם כבר טבעי נוצר

החיבור הנער זורם זה לא עניין טכני כזה או
אחר כבר אל פשוט יש חיבור והדברים

זורמים לכן התשלום

הוא לא מסחרי אני אקיים תורה ומצוות תן לי
עולם הבא לתינוקות אלא אני אקיים תורה

ומצוות כדי לזכך את עצמי לתאר את הרצון
לקבל יהיה לי כלים דהשפעה ראה אמונה

ובהמשך אהבה וממילא אני אקבל את הכל
טוב כוח יגיעה זה שאיתו אדם צריך

להשתמש נובע ממה שקרוי בחוכמת הקבלה צמצום
א' זאת אומרת הכוח היגיעה זה כוח העיכוב

שאני מוכן להתייגע למרות שאני לא מקבל את
התוצאה

במקום ככל ששכר פורונו של האדם רחוק
יותר הוא יותר מפותח וככל שהוא קטן יותר

הוא יותר מיידי כמו תינוק כמו ילד קטן

במציאות
אינסוף

הרצון אוקיי א' לא נקודה במציאות ה אנסוף
הרצון הנברא קיבל את כל

הטבו זה המציאות הגולמית הראשונית שהתגלתה
בבריה כאשר הרגיש הוא מקבל והבורא משפיע

בחר ביתר דבקות דהיינו להיות בהשוואת צורה
עם

הבורא כדי להיות בהשוואת צורה עם הבורא
צריך אף הנברא להיות משפיע על כן הרגיש

בושה
בקבלתו והיות ואי אפשר להיות במצב של קבלה

חלקית
באינסוף הסתלק כי זה דבר שלם לא יכול

להיות שם קצת הסתלק מרצונו
לקבל ורצה להיות משפיע כמו הבורא הסתלקותו

מרצונו לקבל במצבו במצב
האגואיסטי

במקבל בעל מנת לקבל גרם להסתלקות ה זהו
צמצום א' זאת אומרת זה הצמצום הראשון

במציאות שהוא אגב תמיד יישאר יש צמצום ב'
זה לאחר

[מוזיקה]
מכן צמצום הלוף

אומר אסור לקבל בעל מנת לקבל אסור זה אומר
הדבר קשור אסור אי

אפשר צמצום ב' אומר אסור גם
לקבל בעל מנת

להשפיע רק על דרך
עלייה למה קבל בעל מנת להשפיע זה דבר טוב

זה נקרא אהבה נכון אבל אי אפשר לאהוב ישר
צריך קודם ראה צריך קודם חסדים יש

הכנות הכוח הגיה זה זה בעצם כוח העיכוב
כמו

שאמרנו מה זה בחר זה היה טמון בו בגנטיקה
הרוחנית אז איך בחר אנחנו מדברים גם מצד

הסתכלות הנשמות איך הם תופס ות את העולמות
המציאות הכל ביחס לכלי לנשמה שהיא גם

הנברא

העיקרי אז מספרים
לנו איך המציאות

בנוייה באמת הבחירה הייתה
שם מעין בחירה אוטומטית אולי אבל כאן

כאנחנו באים לקבל את זה על

עצמנו זה צריך לבוא מתוך בחירה א ש שותפות
גם שם זה היה ככה רק אין לנו השגה

בזה אבל אנחנו יודעים פה מלמטה כי אנחנו
תופסים את הכלל דרך

הפרטים
אז

כששי את

הפרטים את הבחירה מצידנו אז גם תתחבר לנו
כל

התמונה מזל לומדים את זה בחלק א' וב בעיקר
בחלק א' בתלמוד 10

הספירות למה מה שקרה באינסוף מחייב
אותנו יש כלל רוחני כל מה שהוא רצון

במדרגה העליונה הוא כוח מחייב במדרגה
התחתונה

הנאצלת
בסיבת לפי כך אותה בחירה של הסתלקות מרצון

לקבל באינסוף גרמה משם ועלא חוק מחייב וכל
מי שהתחתון מאינסוף החוק הוא שלא ניתן

לקבל אלא אם כן הקבלה נועדה

להשפעה אז איך אנחנו מקבלים פה אנחנו לא
באמת מקבלים תאור הרוחני מקבלים פיצוחים

בקושי וגם את זה לוקחים
לנו אפילו את הצעצועים כי החוק פועל על

הכל וא בעיקר פועל דווקא על הרוחניות כי
שמה הור ה גדול לכן לא מרגישים שום אור

בתורה
מצוות א בהתחלה או בהמשך בתורה ומצוות

האמיתיים שזה נקרא בעל מנת להשפיע כי
הצמצום פועל עלינו אבל נסירת עליכם ביזיון

ההטבה תתגלה ואם נרצה לדייק נאמר שהקבלה
צריכה להיות רק במסגרת של השפעה במצב של

אהבה בין המקבל
הנותן האפשרות לקבל ללא כוח של השפעה לא

אפשרית מי שיעבור על כלל זה יעבור בעצם על
החוק כל עבירה על חוק פירושה ח הכאת

המטרה ב דברים באים לנו
מהבורא א' השפע ב הרצון לקבל רק ה רצון

לקבל בא בהמשכה בלתי ישרה זה המצאה כי זה
לא קיים בבורא כי הוא לא נברח חלילה

הרחבנו בזה בקורס קבלה למתחיל השמו את זה
שמה אז יש השפע זה בא על דרך יש מייש

בתהליך של יש מייש
והרצון לקבל דווקא בא בתהליך של יש מעין

למה כי הוא לא היה לפני זה חלילה כי אין
בבורא רצון לקבל ממי

יקבל אך כדי שבית הפכים אלו
יכלו לשרות בנושא

אחד דהיינו לבוא לידי מימוש
בנשמה צריך להתקיים דבר נוסף כפי שהראנו

במציאות
אינסוף זאת אומרת יש את השפע את האור ויש

את ההשתוקקות את הרעה והתיאבון בדבר צריך
עוד דבר מה הדבר הנוסף שצריך הוא כלי

השפעה זאת לקח הנברא ל עצמו לבצע דהיינו
לדאוג לכלי

השפעה זאת על ידי רצוננו החופשי לקשט את
עצמו ברצון להשפיע על מנת להיות בדבקות

לבורא חוסר רצונו להיות בבחינת לחם
ביזיון בושה

מקבלה על פי כמות והאיכות שאדם ייצר כלים
אלו של השפעה כך יוכל לקיים את מטרת

הבריאה דהיינו ככה הוא יתקרב למטרה והיא
תתגלה בפניו מה זה המטרה לקבל את האור

מתוך
אהבה אבל זה המטרה של הבריאה המטרה של של

ה זאת אומרת מצד הבורא בבריאה אבל מצד
הנשמות הם צריכים ובפרט בזמן

תיקון לרכוש כלים של
השפעה יש בכלים של השפעה צורה וחומר עיקר

הכלים דהשפעה זה בצורה אבל בצמצום ב
עובדים גם על חומר של השפעה כי יותר קל

לתקן אותו שזה נקרא יראה גם עד שנוכל גם
לעבוד על חומר של קבלה ממש שזה נקרא אהבה

אבל אז יהיה לנו את הכוח להשתמש בו כי אם
נשתמש בו עכשיו זה הכל יהיה לתאווה

אם על במבה ועל גלידה ועל דברים קטנים
בין אדם לחברו אנחנו לא יכולים לשם שמיים

אלא רק אם יצא לנו משהו בחזרה כל שכן הל
אורות אדירים אלוקיים אין מה לדבר אפילו

לכן יש סדר התפתחות על פי העבודה הפנימית
ועל פי התפתחות

הנשמה דהיינו לממש את בית הדברים שבאו

מהבורא על פי הכמות והאיכות שהאדם מייצר
את הכלים ככה הוא יוכל לממש את זה שיוכל

לקבל את השפע כוני אור ברצון
לקבל זהו אכן כל תפקידו של האדם בבריאה

לתקן את רצונו להשיג
כלי

השפעה כל זאת כדי לקיים את מטרת הבורא
דהיינו כדי

שנוכל לקבל את מה שהבורא נתן מכאן חייב
להבין שתיקון הבריאה דיינו בניית כלים

דהשפעה
קודם לקיום מטרת הבריאה דהיינו קבלת האושר

הנצחי זה נאמר גדולה הכנסת אורחים מהקבלת
פני שכינה ספרנו את זה בפרשת וירה תראו את

זה

שם

אוקיי כאן מגיעים לשאלות אז פה אנחנו תכף

נעצור רק

שנייה נקרא את הסיכום
רק מי שרוצה את השאלות דרך הספר או את

השיעורים של הרב סיכום אכן אין התורה
מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה שממית את

הרצון לקבל שלו כדי לזכות ברצון להשפיע
זהו על מלכות שמיים שצריך אדם לקבל על

עצמו אול זה אינו שורה במישהו קשור
באחר על כן עבדים פטורים מן עול מלכות

שמיים דיינו עבדים ליצר
הרע אל לנו להיות

כעבדים לתאוות השונות הרצון לקבל לעצמנו
שהוא הנקרא יצר הרע עלינו להגיע לחירות

אמיתית מתוך
אמונה

שביכולתנו להגיע לבחינת שבת
שבתוכנו בבחינת מנוחה

ודבקות אמיתית בבורא עולם
בבחינת ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך ובכל

נפשך במרה בימינו אמן אמן ואמן אז מה
היסוד שלנו צמצום א' שאסור לקבל מתוך

הנוחיות מותר לקבל מתוך האהבה אסור הכוונה
אי

אפשר אז למה בגשמיות אנחנו עושים את
זה כדי לאפשר לנו מקום אימון אז חיייבים

לתת לנו טיפונת תענוג שיהיה לנו על מה
לוותר אבל באמת תענוג בגשמיות הוא פירורי

פירורים ביחס
לרוחניות דברים חולפים זמניים חלקיים

מתקלים גם מבחינה ביולוגית גם מבחינה
הרגשית גם מבחינה נפשית פירורי פירורים

ביחס
לאלוקות

לא כלים

האלוקיים אלא באמת כדי שיהיה בחירה אמיתית
מתפסים ממש אבן

אבן ממש כנראה זהזה בא ללמד אותנו שהבורא
לא מוותר לא מוותר לנו צריך כל חלק להשיג

יש לפעמים קפיצת הדרך
אבל עלינו להכין את הכלים אבל הכלים לא

מחייבים את האור אבל הם יכולים לבקש את

האור ואם הם תאורים היא דרך הטוב להטיף מה
קורה שאדם מתפלא לא נענע לא

בהסתרה קשה קשה להבין את הבורא בעולם
העשייה בתחתית עולם העשייה יש הסתרה גדולה

כמו שאמרנו יש לבן שזה הלובן העליון
באצילות ויש לבן המנוול שזה בתחתית השייה

אתה רואה לובן כ מנובל זה לא פשוט לכן אין
לנו בערה

אלא להשתדל לעשוק בתורה או מצוות מלות
חסדים מעשים טובים מתוך הכוונה לתאר את

הרצון לקבל להגיע מתוך שלא לשמה לשמה
ולזכות למאור

שבתורה

ו אל איך שרים את
זה לב תור ב אלוהים ורוח נכון חדש

בקרובי בעשרת השם נעשה ונצליח
ונזכה לכלים דהשפעה לתיקון

הבריאה
ואז נגלה גם את האלוקות הגדולה את מטרת

הבריאה את האהבה הלוואי ונזכה בהקדם אמן
ואמן תודה רבה

הרב מרדכי גוטליב – שיעורים נבחרים לזיכוי הרבים

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join
שלום וברכה יסודות
בלימוד פנימיות התורה מהספר התורה הדם מה

שביניהם פרשת תצווה

הרכוש היחיד שיכול להיות
לאדם יסוד חשוב מאוד בעבודת האדם היא

הידיעה שכל דבר שאני צריך
לקבלו לקבל עליו בעלות אני צריך לשלם

עליו לשלם הוא מהמילה ש
ללא תשלום הדבר

חסר לא כל דבר בחיים ניתן
לרכישה יש בעולם דבר הפקר שישנה אפשרות

לאדם לזכות בו ישנה עבדה בעולם שהבעלים
התייאשו ממנה העבדה מרומזת במילה עבדה א'

ב ד
a המורכבת מהאותיות ברצף אב ד א האות ג'

חסרה
א"ב ג' אמור להיות פה ד

ה איש העבדה היא שעבדה אותה צריך למצות
לזכות

בה הדבר היחיד באדם יכול לזכות בבעלות הו
התכונה של הג גומל

חסד תכונה זו אינה טבעית לאדם על כן זקוק
הוא להגביה אותה מעל האנוכיות שלו זקוק

האדם למאמץ להגיעה מעבר לטבע של יצר לב
האדם שהוא רע מנ הורב על אדם לותר על

נוחיותו להיכנס לקור ההיתוך
הנפשי להכניס לקור ההיתוך הנפשי את

הרצונות שלו ולצרפם זאת

אומרת מה

היסוד שכל דבר שאני רוצה עליו בעלות אני
חייב לשלם עליו ורואים

שזה למרות שזה נוגד את הטבע של האדם אבל
המציאות בנוייה

ככה אפילו מבחינה גשמית מבחינה חיצונית
אתה צריך לשלם אם אתה רוצה משהו דיינו

להתאמץ להתייגע

עבורו אבל זה עקר בעיקר עובד מבחינה
רוחנית

ונפשית גם כשאדם לא מתייגע עבור הדבר הוא
פחות נהנה

ממנו גם אם בהתחלה כן
בטווח הרחוק זה מעיר לו הרבה

פחות אבל מצד שני אנחנו לא אוהבים את
ההגיה זה כאילו סותר אחד את השני

אבל המציאות היא שצריך להתייגע

אבל אי אפשר לרכוש כל דבר עכשיו לרכוש זה
לא רק מבחוץ יכול להיות שרכשתי הרבה דברים

אבל לא רכשתי אותם באמת למה כי הם לא
מילאו אותי מבפנים לא הביאו אותי לחיבור

ושלמות אז לא באמת רכשתי אותם הם רק בחוץ
לא הצלחתי להביא אותם

לפנימיות אז גם אם קניתי הרבה בניינים זה
לא הביא אותי להבנות או הרגשות

גבוהות אז באמת לא רכשתי את זה זה רק היה
בסרט יש בעולם דבר

הפקר מה גמילות חסדים זה בעיקר הדבר שאדם
יכול לרכוש וצריך לרכוש

כל
השאר א זה בא בטבע ממילא זה לא בידו אבל

את הצד של הצורה של ההשפעה של גמילות
חסדים זה הרכוש העיקרי שהאדם צריך לרכוש

אין מהתורה ואין מהמציאות
אבל מי זה הבעל התייאשו ממנה אפשר להגיד

שהקדוש ברוך הוא התייאש מזה אבל
חלילה

אלא אם אם לא יוסבר בהמשך אז אני אסביר את
זה הדבר היחיד בו האדם יכול לזכות בבעלות

היא התכונה של הגמל גומל חסד אוקיי זה
אמרנו כור ההיתוך הוא המאבק והחיכוך בין

בית רצונות בתוך האדם המקים הו בושים זה
בזה מצד אחד הרצון לפעול את האמת מצד שני

הרצון לאנוכיות וקיימים בנו בית הנפשות
האלה נפש באמית ואלוקי עשו ויעקב אי אפשר

למחוק את עשו ולא אתת יעקב שאלה איך
משתמשים בהם להשיג בעלות על החומריות

בעולם

הזה אז ככה מצד אחד לפעול את האמת מצד שני
הרצון לאנוכיות להשיג בעלות על החומריות

בעולם הזה הוא ההבדל בין דעת בעלי בתים
לדעת

תורה
דהיינו בעלי בתים מלשון בעלות שהם רוצים

רושים לתוך הדעת לתוך הרצון לקבל ודעת
תורה זה דעת של השפעה

של נתינה של
דבקות של ביטול האגואיזם

איזה רכוש אתה מבקש האם אתה מבקש את הרכוש
הנפשי הנקרא גומל חסד או שאתה מבקש את

הרכוש
החומרי עוצמה חומרית ונפשית כשרונות

למיניהם שבעזרתם אתה מחפש שליטה
ובעלות וגם מה שתבקש זה יהיה הביקוש שלך

מלמעלה והתפילה שלך
ואם תבקש רק את הצד החיצוני תפסיד ואם

תצליח לבקש ביקוש פנימי
תרוויח מלמדת אותנו התורה שהרכוש האמיתי

היחיד היכול להיות לאדם הוא גמילות חסדים
וכל הנובע ממנו ורואים כסמל שכל הגשמיות

לא משנה כמה אכלת לא משנה כמה בנית הכל
האפר הכל מתפרק ומתכלה כי הגשמיות מבטאת

את הכלים הנפרדים
מהלוק כי זה כלים אנוכיים בטבעם גם בהדמיה

וגם בתודעה הגשמית
עצמה אבל התודעה הרוחנית תודעת

הנתינה ברמת הצורה שלה כי אנחנו לא צריכים
לבטל את הרצון לקבל את הבריאה אנחנו

מדברים על תכונת הרצון אם כי בהתחלה באמת
צריך לפעול כמשפיע על מנת להשפיע בהרעה

אבל מה אדם באמת יכול לרכוש רק את הגמירות
חסד למה כי זה מתוקן בהשוואת הצורה עלו זה

לא נעבד כמשל אתה יכול לרכוש הרבה ידע וזה
דבר שנשמר ומשמש אותך שתה יכול לרכוש במבה

אבל זה

במבה אם זא זה לא כמו שהפילוסופיה
מושכלות זה

הנפש מהות הנפש לא אבל זה הוסבר במקום

המתאים אז מה מה העבדה העבדה של ה גמילות
חסד וגם בה אדם יכול לזכות אז למה אנו

לחפש למה לנו לחפש דבר מה אחר בעולם דבר
שממילא לא יש לעולם שלנו למה לא כי כל מה

שממלא את הרצון לקבל הוא נרכב חיבו הקבר
הוא מתקלה הוא נגמר חיבו הקבר זה לא

שמתים לא צריך לחכות 70 שנה זה קורה לאדם
בכל רגע ורגע שהוא מקבל משהו וזה לא ממלא

אותו אז הוא מתחבט בתוך עצמו
וסובל אין בגשמיות ובעיקר

ברוחניות הטבע המורגש שלנו מכריח לחפש את
האנוכיות שלנו האמת מכריחה אותנו לחפש את

גמילות
החסדים את ההטבה זה בתף החים באדם וזה

המלחמה גם ביניהם החיכוך הפנימי בין
השניים הוא כור ההיתוך הנפשי ב על האדם

לזכך את נפשו ולעשותה זהב טהור מצד אחד
צריך זהב מלשון זהב זה הדבר שאני

רוצה
אבל כן טהור דהיינו בעל מנת

להשפיע

אוקיי אז מה אמרנו פה שהרכוש היחיד האמיתי
זה מידת

ההשפעה אבל הטבע שלנו מראה לנו אחרת שאם
נקבל לעצמנו יותר נרוויח יותר אנחנו רואים

שכל מה שאנחנו ממלאים את עצמנו זה
מתרוקן כי התודעה הגשמית הגוף הגשמי זה

כמו בור בלי תחתית לא בור עם תחתית והרבה

חורים והיום האנושות מפותחת הדור מפותח
מאוד מהר לא נהנים מד דברים נגמר

התענוג
א היום חמש דקות הם כוח לחכות בתור פעם

וזה לא שקר זה אמיתי ככה האדם
מרגיש כל אחד תודעה שלו פעם היו מתפסים על

הרים
מחכים מה קורה פה מצד אחד זה ריחוק גדול

ועצלנות גדולה מצד שני אבל זה גם התפתחות
כי הרצונות גדולים השאיפות

גדולים
אז יש בזה יתרונות

וחסרונות מצד אחד
הטכנולוגיה קיצרה את הזמן והמקום זה לא

סתם זה היכולת של החוכמה להעלות את האדם
מעל הזמן והמקום הסברנו את זה בקורס פנים

מהירות ומסבירות ההקדמה השלימו את זה שמה
אז כמו שהשכל הגשמי מעלה את האדם מעל זמן

ומקום ככה השכל הרוחני עושה את זה רק
מבחינה רוחנית הטכנולוגיה זה כמו כישוף

למה כי זה קיצר לנו את הזמן והמקום מצד
שני אנחנו יותר עצלנים אז זה עוד פעם

מעריך לנו את הזמן והמקום מבחינה פנימית
כי אם אני מגיע יותר

מהר נגיד ברכבת קלה ולכי שהתרגלתי אז ה10
דקות האלה ברכבת הקלה מרגישים לי כמו כמו

חמש שעות או חמש דקות בלי הפלאפון אני
משתגע אנחנו רואים שזה מאזן את עצמו הכל

חוזר בסוף
לנפש אבל החיצוניות טובה הטכנולוגיה טובה

הסברנו את זה בשיעורים המתאימים דיברנו
אפילו על בינה

מלאכותית אז צריך להשתמש בזה
נכון אבל כדי שזה

יסייע להתפנות לצד האדם שבנו זאת אומרת אם
אני משתמש

בטכנולוגיה בבננה המלאכותית
כדי להגדיל את הבהמה את

העצלנות את החוסר רצון ל נועה זה מאוד
מסוכן וזה גם הורג את האדם מבפנים אבל אם

נשתמש בזה כדי שזה יפנה אותנו מהדברים
החיצונים והטכניים לבוא להתעמק יותר בצד

האדם שבנו אז זה טוב מאוד וזה גם התפקיד
האמיתי של

הטכנולוגיה ושל כל המציאות

החיצונית שאני אזכה
לג יש פה עוד סיימנו עם

היסודות את השאלות אני לא קורא בדרך כלל
תראו את השיעורים של הרב אבל או תקנו

תרכשו את הספר אבל אני אדבר על כמה נקודות
פה

אולי
פנימיות זה קשור לפרשה פעם הברתי גם שיעור

על מראה לנשמת צבות תראו את זה שמה המנורה
שאותה צריך להדליק על ידי שמן הנה

המלכות הרצון שבאדם
כידוע שנייה אחת סמן לי

פה
כידוע כל תיקונה של המלכות הוא על ידי נקב

באחורי החזה דזר
אנפין דהיינו שהזר אנפין עושה זיווג

ותיקון בשביל הנו קוה והיא מקבלת רק מה
שראוי

אליה מחלק מקומת
ממקום החזה

ולמטה זאת היא מקבלת רק מאור חוזר שולה
מהיסוד מסוגריים צדיק לנצח עוד הזהיר נפין

וזהר כל אורה שיכולה לקבל דהיינו רק אור
חוזר על ידי זיווג דעקה

ביסוד על ידי כך יוצא השמן הראוי
למנורה סיכום התשובה מושג לדורות

אוקיי

אוקיי א אני אקרא את

ה אוקיי זה קשו את הספר מי שרוצה לראות את

השער אני אסכם כל אדם צריך להעיר את רצונו
האמיתי ולהיות בשמחת מידית בבחינת הצדיקות

שבו זאת ניתן לעשות ד מעשה אחד אפילו קטן
שיעשה עם כוונה להשפיע נחת רוח לבוראו

אמן

אוקיי אתם מוזמנים להצטרף כחברי מועדון
לערוץ ללחוץ על כפתור התודה לתמוך ולסייע

בפרסום השיעור או כלל השיעורים נודה לכם
מאוד זה יעזור תודה רבה ושנזכה

לעשות עבודה פנימית ולהעלות מעלה מעלה
ולזכות לרכוש האמיתי שזה הפנימיות הנשמה

ואת הנפש אשר עשו בחרן אמן ואמן תודה
רבה

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join
שלום וברכה יסודות
בלימוד פנימיות

התורה פרשת
צו התורה אדם ומה

שביניהם מה על האדם לעשות כדי לשנות את
מצבו באופן רגיל אדם נמצא במצב שאינו רצוי

לו ישנם שינויים רבים שאדם יכול

לעשות אך השינוי החשוב ביותר העמוק ביותר
הוא

במחשבתו על כן ראוי לאדם להבין מהי המחשבה
אותה עליו

לשפר מציג בעל
הסולם את השאלה בהקדמת ספר הזוהר אות

יג זאת אומרת הוא אומר שעיקר השינוי הוא
במחשבה דהיינו בפנימיות

בתודעה אבל מה אדם צריך לשנות מה הוא צריך
לשפר שואל האם מ מחשבה הייא

חוכמה או

בינה ואלו דברי בעל הסולם ודע כי לפעמים
נקרא בזוהר השם מחשבה על החוכמה ופעמים על

הבינה והעניין הוא כי מחשבה פירושו
הנקבה

דחכמה ועל כן יש לכנותה בשם חוכמה כי הנו
כב ד

חוכמה

אומנם עצם

בחינתה הנה הי בינה ולא חוכמה קנל אכן אן
הבינה נקראת בשם מחשבה רק באותה בחינת

ראש ביחד עם החוכמה וזכור
זה כפי ה מתבאר בהבנה דברי בעל

הסולם שהמחשבה היא חיסרון המתקיים

בחוכמה אמנם חוכמה היא דבר
שלם אך כאשר המלכות עולה להיות נקבה

לחוכמה בצמצום ב היא נקראת
בינה היות שהבינה היא נקבה

לחוכמה כאשר היא בעלת חיסרון כתוצאה
ממלכות שעלתה לשם על כן נקראת במצב זה

הבינה
מחשבה

המחשבה היא חיסרון המצוי

בחוכמה אדם אני תכף אסביר אם האדם מבין
שיש לו חיסרון בחוכמה עליו לייצר

מחשבה לעיתים המחשבה טורדת את האדם
ולעיתים האדם צריך לייצר את המחשבה באופן

מודע כאשר המחשבה באה מיצר
הרע באה בניגוד לתכליתו של האדם עליו

למגרה המחשבה היא המקור לכל ההתפשטות של
ההרגשה המצוייה בלב האדם אם נמגר את

ההרגשה
במקורה דהיינו במחשבה אזיי נוכל לתקן

עצמנו כאירועים
לתכלית אז אמר

פה שהזוהר לפעמים קורה
לחוכמה מחשבה ולפעמים לבינה אם כך המחשבה

היא חוכמה או
בינה אומר המחשבה זה הנוקה של

חוכמה אבל מעצם
בחינתה

א הנגבה ד החוכמה היא בינה ולא

חוכמה לכן הבינה היא נקראת מחשבה רק שהיא
ביחד

בחינת ראש עם

החוכמה וכפי שבעל הסולם מסביר את דברי
הזוהר זאת

אומרת מתוך

דבריו מלכות זה
חיסרון ומלכות עלתה לבינה אז החיסרון

לחוכמה נקרא

מחשבה חוכמה היא דבר
שלם ובינה זה חיסרון

לחוכמה רואים גם ב בספירות בתפיסת המציאות
שהחוכמה זה כמו הכלל הדבר השלם הגולמי

המגיע מלמעלה והבינה זה התבוננות ורית
הפרטים וחלוקתם כדי להבין את החוכמה וד

אנחנו
מורכבים מגוף ונשמה ונשמה פנימיות

וחיצוניות
רגע סליחה אז אנחנו צריכים גם את חיסרון

וגם את הכלל גם את השלם וגם את
החסר

לכן אנחנו צריכים את שניהם כדי שזה יהיה

מחשבה אז המחשבה אם ככה ה
חיסרון המצוי

בחוכמה ואם האדם מבין שיש לו חיסרון
לחוכמה הוא צריך לייצר מזה מחשבה מחשבה זה

גם נקרא מו עכשיו כמו חוזר

יש מחשבות גם מצד הגוף מחשבות מקולקלות יש
מחשבות אוטומטיות יש מחשבות שאדם מפעיל

אותם על ידי בחירה עבודה החלטה והגיעה
עליהם אנחנו רוצים לדבר ואותם

לפתח כי המחשבה המחשבה מעלה את האדם
מהגוף בהמה זה מלשון בא מה המחשבה ב

אוטומטית אבל האדם המחשבה שלו היא צריכה
להיות בחירי

אמונית ואם בעצם נעשה תיקון במחשבה זאת
אומרת בתפיסה בתודעה אז זה התיקון הראוי

כי אז זה גם תפשט לנו בסוף להרגשה
ללב כי במקור המחשבה היא המקור לכל

ההתפשטות של הרגשות זה אפילו עובד ככה
מבחינה ביולוגית אבל זה עובד ככה מבחינה

רוחנית כי הכל עובר דרך הכלל הראש
הפנימיות

רק יש גם בחינת זה לעומת זה עשה אלוקים אז
יש את הקליפה אז כנגד זה יש גם את הראש של

הקליפה והחוקים הם אותם
חוקים אבל הראש של

הקליפה סופו להיכרת כי הוא נוגד את האמת
נוגד את הפנימיות אבל הראש את הקדושה ספו

תקיים א ולחבר אותנו לעליון שלנו לבורא

למעלה לא פירט פה
הרבה אז אני לא אכנס לזה

פה אבל יש הרבה מקומות שדיברנו והרחבנו על
כל עניין המחשבה

שבאדם מחשבה זה גם כנגד צד הראש
לכן זה נקרא מו עכשיו כי זה מה שאדם דוחה

מתנגד וזה מאפשר לו להיות מודע ולהיות
שותף א יש את המחשבה הבהמית כאילו זה לא

ראוי לי כרגע מחשבה זה שם מושאל אבל אנחנו
מדברים בקדושה לכן המחשבה המדוברת זה

חיסרון

לחוכמה מה היא הדרך הטובה ביותר למגר
מחשבה רעה

תשובה לשרפה באש לשרפה באש אש הוא כו שמאל
היות וכאשר אדם חוטא יצר הרע מסיטו לכך

והוא שורף עצמו בשל אבת יצר הרע דהיינו
בהשתוקקות של יצר הרע מלשון של

הו ת ת זה ארבע אומות רצון גדול על כן יש
למגר או להחליף אש זו באש טהורה על מזבח

רצונו של האדם כנגד אש דקליפה שזה
ההשתוקקות של

הטומאה יש את האש דקדושה שהיא מחלה את
הפרטיות השרפה היא ויטור על הרצון היוצר

חיכוך פנימי בין בית רצונות
החיובי כנגד

השלילי החיכוך הנוצר הוא

האש הצריכה למגר את אש התאווה הבא מיצר
הרע על כן ה יפחד האדם מהמלחמה ביצר

הרע מלחמה יוצרת
אש שאדם בפנימיותו אינו רוצה

בה היות והוא מחפש את השלום
והשלווה ללא מלחמה לא יגיע השלום והקם

להורגך אשכם להורגו זאת אומרת אם לא תשרוף
את האויב הוא ישרוף

אותך החיכוך הפנימי הזה הוא כוח יצחק
אבינו מידת הגבורה קו

שמאל

אז מה אמר לנו

כאן מה הדרך הטובה למגר מחשבה רעה לפי
הכלל כבולו כך

פולטו כמו שמחשבה הרעה באה באש
התאווה

ככה באש התורה אבל צריך לייצר את אש התורה
הזאת איך מייצרים את אש התורה הזאת על ידי

החיכוך על ידי המלחמה ביצר הרע כמו ש
מחככים בית אבנים בית הבנות נוצרת אש אותו

דבר אבל בנפש

האדם זה הגבורה
דקדושה אז זה כוח שאדם צריך לפתח ולקנות

בתוכו זה קיים בו כשורש כיצחק
אבינו כרגע נראש תה בסדר

אוקיי
המרופד שאדם לא מחפש את האש כי מצד טבעו

של העצלות הוא נמשך
למנוחה שלווה

שלום אבל זה מעורב בעצלות בתאווה בחוסר
רצון להתייגע לכן השלום האמיתי והשלווה

האמיתית זה לא רק בימין כמו שרואים בתורות
אחרות אלא אם אני מגיע לשלווה והשלום מתוך

השמאל זה התיקון האמיתי

לכן אמרנו את זה בחנוכת חי אדמון בצל
צלמון תראו את זה שמה

אוקיי פה הסתיימו היסודות אני אקרא קטע
קטן מה מתוך

השאלה כי זה נוגע בסוד
מעט אומר הזוהר הקדוש אין צו אלא עבודה

זרה דינו סטרא אחרה צו המבטא את האישה
שהיא עבודה

זרה מצריך את האדם לעשות את עבודת השמירה
הנקרא יראת השם לאמי עבודה זרה לא מדובר

על אישה גשמית אתה יכול להתבטא בזה אבל לא
מדובר על זה כי ההשתוקקות הלב של האדם

במקום לעבודת הרז הוא נוטה לעבודת הזר
דאינו לקבל לעצמו אדם צריך לזרז את עצמו

לעבודה זו ואיין זרוז אלא במקום עצלות
עכשיו העצלות יש בה המון המון

מדרגות יש עצלות של ילד קטן יש
עצלות של אדם

שגדל ויש עצלות שצריך
לבוא לעבוד לא בשביל השכר אז העצלות כבדה

כמו בכוכבים יש מדד כזה לכוח המשיכה נראה
לי בג לא

זוכר אז ככל שהכוכב גדול יותר או צפוף
יותר אם נדייק כוח המשיכה

שלו הרבה יותר
גדול זאת אומרת לקפוץ בכוכב אחר שכוח

משיכה בו חזק זה יכול להיות פי 10 יותר
קשה מלקפוץ בכדור

הארץ לכן כל אחד נמצא בכדור תודעתי אחר
אחד לקום לתפילה מרגיש את זה כ-100 קילו

והשני מרגיש תענוג לקום לתפילה אז יכול
להיות שזה רשו זה צדיק או שזה קם כי הוא

רוצה לקבל לעצמו וזה רוצה לקום לשם שמיים
ואז מאוד קשה שלו אבל זה דווקא טוב בבחינת

התורה ניתנה מתוך
החושך לכן כל אחד יש לו

עצלות וזה לא עצלות פיזית כי יכול להיות ש
יהיה לך כוח ללכת למכון כושר אבל אין לך

כוח ללמוד תורה ולפעמים זה מקרין לך גם על
הגשמיות כי עשו הוא עייף וחלש ורעב אז

בסוף בלי יעקב גם את הגשמיות הוא לא מצליח
להחזיק

אבל
עדיין כל אחד יש לו את העצלות שלו וגם

אותה הוא צריך
לתקן ויש עצלות יש כוכבים מאוד כבדים בו

נגיד האסלות נובעת מהנוחות המתקיימת במקום
בו האדם

נמצא אזה בדרך כלל יש גם עצלות שנובעת מזה
שהאדם חלש איבד את כל הכוחות שלו לא רואה

מה יצא לו מזה ואז אין לו כוח לזוז הסברנו
את זה בקליפ מזווית יפה לך אל מלא הצל ר

דרכ וחכם השלימו את זה שמה העצל אנו
מעוניין להזיז עצמו כל תנועה מצריכה שינוי

מקום שינוי הרצן אם האדם נמצא במקום מסוים
אם הוא לא רואה בברור את ההנאה שיכול

להשיג מהמקום החדש הוא אינו מוכן להזיז
עצמו למקום החדש מה יזיז את האדם למקום

החדש זה רוז עכשיו הרבה פעמים מעירים לנו
גלגלי עזר העיר הוא דקיק מלמעלה וזה כאילו

סוג של שמירה כדי שנזוז אבל מתי ש לוקחים
לאדם את הגלגלי עזר כדי שיתחיל לעבוד באמת

ואז אין לו מקום לזוז אין לו כוח
לזוז ואז מה שפעם היה לו קל לקום לתפילה

עכשיו זה מאוד מאוד קשה לו מה הוא
יעשה כי הוא לא רואה את ההנעה שתצא לו מזה

הסתירו לו את זה קיבו לו את השלטר כדי
לקדם אותו אבל הוא לא מרגיש ככה הוא מרגיש

מפורק לגמרי או אם אדם רוצה להעביר שיעור
אפילו אין לו כוח מה

יעשה
זרוז בחינת

זר היות והרצון אליו צריך להגיע זרו
לאדם יש במילה הזו גם את בחינת

הרז
יפה הסוד שמתוך שלא לשמה אפשר להגיע ללש

לשם כך אדם צריך ללחוץ על עצמו לזרז את
עצמו לעבודה זו שאין היא טבעית לו

אז למה העצב הזה כי הגוף יבל אותנו אנחנו
חייבים להילחם בו

בקליפה מעל טבענו מעל כוח העצלות

להזדרז
לכן צריכים להיות חזקים ללחוץ על עצמנו

לזרז את
עצמנו להשיג את בחינת הרז מה רז שמתוך שלא

לשמע בא
לשמע

דהיינו שאתה יכול להתחיל לעבוד מתוך זהזה
שתקבל

סליחה אתה יכול להתחיל מתוך זה
שתקבל אבל שזה לא יהיה המטרה זה יהיה

אמצעי אחרי זה הסברנו את זה בקליפת לבן
וקליפת עשו אדם צריך לבדוק את עצמו ולראות

אם הוא עשה את זה לשם שמיים אבל הרבה
פעמים יצר

הרע בא אליו ברמאות א אתה לא עושה לשם
שמיים אז למה לך לקום למה לך לעבוד זה לא

שווה כלום והצדק אמו כי באמת זה לא שווה
כלום אם זה לא

לשמ אבל נאמר מתוך שלא לשמ בע לשמה זה לא
שקר זאת

האמת לכן צריך להזדרז
מה

להגיע

לנשמה שנייה רגע כל היום
הודעות צריך להזדרז להגיע ל

לשמה וזה
הרז שהאדם צריך לשים אליו לב וזה גם יתן

לו את הכוח לעשות את
התנועה זה יתן לו את התקווה איה אשר

איה אין לי הנאה בקדושה עדיין אבל אני
מכין את עצמי אני

מתאמן משם לקבל את הכוח מהתקווה שאני אוכל
להגיע לל שמה ויש תענוג אדיר ב לשמע פשוט

הוא לא
מורגש

במצרים אבל אם אני אעשה את זה בשביל
התענוג אז פספסתי את העניין אז באמת מצב

שהוא לא
פשוט שני אזכה לעבודת רז שזה נקרא לשמה

ולא לעבודת זר שזה נקרא שלא לשמה שעומד
בפני עצמו אבל כן

מותר לא לשמה שמביא ל לשמה וזה עניין
הזירוז

תזדרז לפעול את הלא לשמה אבל תזדרז להגיע
ל

לשמה
יפה אוקיי אני אקרא את הסיכום את השר אפשר

לראות בספר על אדם לזרז עצמו ליצירת
ההתלהבות לעבודת השם כנגד להבת יצר הרע

להבת יצר הרע עליו למצוא תחבולות ראויות
לורר את הכהן שבו את קו ימין שבתוכו ללכת

למעלה מהדעת הרגילה המורגשת שלו התחבולה
הכללית היא שמטרתו תבער בתוכו תדיר האדם

למצוא מדריך וסביבה שיגרמו לו לאי שקט
שיכריחו אותו

לעבודה העבודה היא הקרבת רצונו באופן שלם
עד להגעה לדבקות

אמיתית בבורא עולם
אמן בעזרת השם

שנזכה להזדרז להגיע לשמה ולדרוש תפילה
אמיתית ולהתגבר על העצלות ולקבל כוחות

לעבודה העצלות זה לא רק לקום בבוקר זה
יכול להיות לקיים מצוות

ללמוד ועיקר העצלות זה גם בני
שאתה לאלא מכוון את הנפש לדבר אתה עושה את

זה טכנית מבחוץ כדי לגמור עם זה שני אזכה
לעבודת רז אמן ואמן תודה רבה

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join
שלום ברכה יסודות בלימוד פנימיות
התורה התורה אדם מה שביניהם פרשת אמור

בער ההבדל בין עבודת האדם לעבודת הבהמה

בפנימיות ישנם מספר אופנים ללימוד התורה
השוני בן צורות הלימוד תלוי במטרה אותה

האדם מבקש להשיג
בלימודו

האדם יכול
ללמוד את התורה

מכיוון שהלימוד מענה
אותו יכול הו ללמוד כדי להוסיף

ידיעות יכול הו אף
ללמוד כי לימוד תורה היא מצווה הטומנת

בעשייתה

שכר יכולו
ללומדה כי מחפש

הו הוראות עבודה כייצד להתקרב
להשם למה שירצה להתקרב להשם

בכלל זה שלבים של התפתחות זאת
אומרת

הצד הגבוה
שבאדם זה הרצון להידבק בזולת

בבורא אהבת אלוקים
ואדם זה תכליתו זה טבעו אבל כדי להשיג את

זה הוא צריך להתייגע
ולבחור

בזה וזה תהליך ההתפתחות עכשיו יש בזה
שלבים הדם צריך לכוון את עצמו להתפתח למצב

הגבוה
והשלם אבל אננו אנחנו מעורבים כמו שאומר

בהקדמה לפנים מהירות

ומסבירות אומנם הנשארים
בלי שום

סגולה ו מפני שג הנטיות משמשים אצלם
בערבוביה לפעמים תוים לפעמים מתקנאים

ולפעמים חושקים

כבוד
ורצונם נשבר

לרסיסים ודומים ל
שכל מה שרואים

חושקים ולא ייעלה בידם מהשגת של כלום
ולפיכך יהיה הרקם כקש וכ סובין הנשארים

אחרי
הקמח אני יודע סיבים תזונתיים זה בריא אבל

זה לא עיקר האוכל יהיה לך כאב
בטן עיקר האוכל זה

החיטה
לכן מה הוא אומר לנו פה כי הסיבים זה

קליפה זה קליפה ד הקדושה כמובן כי היום י
יותר מדי חיטה אבל נישאר בפנימיות ולא

בבריאות
טבעית שאנחנו מעורבים מכל הרצונות א אנחנו

צריכים לנסות לכוון אל תוך הנקודה הפנימית
זה נקרא ש עם ישראל בין

העמים לכן כשניגשים לתורה צריך לכוון
שאנחנו רוצים להשיג הוראת דרך לעבוד את

השם אבל אם אדם יבדוק את עצמו הוא מחפש
הוראת דרך לקבל תענוגים והורות ואז הוא

בפלנטר מה הוא

יעשה צריך להתפלל על זה לקבל מאור

מהתורה היות ואדם לא בא לתקן את הגשמיות
שלו זה יסוד

חשוב וקשה להבנה
בהתחלה שממילא נפסדת היא ועומדת להירקב

באפה גם לא צריך לחכות 70 שנה שבע דקות
אתה מחכה אתה כבר משעמם

לך ראוי שאדם יחפש את העבודה והתמורה
הנובעת עבודה זו

בפנימיותו לא רק כמעשה חיצוני מעשה
החיצוני נועד לעורר את האדם לגרות אותו

לעשות תנועה פנימית על האדם לכוון
לפנימיות את כל

מהוויו זה דבר
חזק זאת אומרת האדם צריך לראות

מה הוא רוצה להפיק מעבודתו
ויגיעו ולפי מה שהוא כוון את ליבו זה גם

מה שיאיר לו אור
מקיף זה לא אומר שהוא יקבל את האור מקיף

הזה אבל זה יצור בו
תפילה ואם התפילה לטובתו היא

תתקבל לעתים לילדים קטנים עונים על התפילה
אבל זה

עונש נאמר על זה
משלם לשוני על פניו לאבידו זה לא טוב

לאדם למרות שהוא מבין את זה
אחרת אין ברירה צריכים לעסוק בתורה בחוכמת

האמת האלוקית כדי לזכות להבין את המצי
בצורה אמיתית

וטהורה לכן לאן צריך לכוון את הכל
לפנימיות מה זה

פנימיות או פה נכנסת חוכמת הקבלה היא
מלמדת את האדם על הפנימיות שבו

והתורה ומצוות החיצוניים שהם מאוד חשובים
אגב הם לא מספיקים ללמוד על הפנימיות צריך

להתעסק בהם גם

בפנימיות הוא שהזכרנו אז התחילו לצאת
לי שיערות נפש

לבנות
או שזה התאורה החדשה פה שאלה הו שהזכרנו

פעמים רבות שעלה האדם בשונה
מהבהמה להעדיף את נותן המתנה ולא את

המתנה כך מובחן
הדבר שאת השם הוא עובד ולא את עצמו יש

עובד בבחינת המעשה בלי כוונה ונותן את כל
מרצו וכוחו כיצד לקיים תורה ומצוות בכל

פרטן
ודקדוק ובנוסף מקבל על עצמו עוד איזה

חומרות נוספות למצוות בדרך של החיצוניות
לכאורה יש הרבה כוח להרבה מעשים להרבה

חרות חומרות למצוות שניתנו לו הוא מרגיש
עצמו בכך

לשלם ואין רואה בעצמו חיסרון שצריך עוד
לתקן למה כי הוא אפילו מחמיר לא רק שהוא

מקיים את

ההלכה אבל שאן רואו את המלחמה הנצרכת
בעניין הכוונה שבמצוות עליו נאמר בהמה רו

בתיקוני הזוהר נתיב תנינה תיקון
ל הרחבנו בזה

שמה יש

גם שיעור שקראתי לו תורת מה הרחיבו בזה גם
שמה ויש עוד הרבה שיעורים אני לא זוכר את

השמות

כבר לכן מי שעושה את המצוות רק מבחינה
חיצונית טכנית קוראה לזה הזוהר תיקוני

הזוהר כבהמות שאוכלים חציר כמצוות אנשים
לומדה כי עושה רק את הפעולה הטכנית וחושב

רק על השכר ולא על תיקון הפנימיות הנפש
והמידות הגשמיות וכל שכן הרוחניות ואם זה

הגשמיות זה כדי לקבל כבוד כדי שיהיה נחמד
אז זה לא מה שה זה לא

המטרה בזה הגענו להבנה ברורה בהבדל שבין
עבודת הפרט לעבודת הכלל

שהוא נבחן להבדל האמור בין אדם
לבהמה שכן העובד בבחינת המעשה בלבד כל

תכלית
עבודתו שהיא רצונו לקבל תענוג אינה משתנת

אלא נשארת גבוהה בבחינת רצון לקבל לעצמו
כמו

בהמה מה שאין כן העובד כדי לשנות את כוונת
פעולתו דהיינו מנסה לקנות טבע חדש של

השפעה הוא הנקרא אדם היות שעובדת כונו
מטעם גדולת

אדונו וזה המדרגה שצריך להגיע אליה השגת
אלוקות לשם שמיים אבל זה לא פשוט על גלידה

אנחנו לא מוותרים אז השגת אלוקות אז באמת
זה התפתחות של ה

נשמה פעם היינו ברברים המציאות היייתה
ברברית היו שוחטים אחד את השני

היום מעשים ברברים בפרסה מגנים אותם העולם
פעם זה היה מקובל לגמרי בן אדם היה שוחט

שבט שלם אחר כך הולך לאכול עם המשפחה את
האוכל שהוא בזז להם אחרי שהוא הנס אותם

רצח אותם ושחט אותם זה היה מקובל אבל הנוש
התפתחה הם זה דבר נורא לעשות דברים כאלה

פעם זה היה
סטנדרט באמת אנחנו מתפתחים ומתקדמים

ויורדים כללים חדשים לעולם תפיסות אחרות
ודעות אחרות היום התודעה היא במקום אחר אז

רואים דבר ברברי בפרהסיה כדבר
מגונה אולי לא כולם כולם אבל רוב העולם כי

התפתחנו וגם האדם התפתח מבחינה
רוחנית אז לאט לאט הוא מבין שהוא צריך

לפעול לשם שמיים ההתפתחות האמיתית זה
להבין שלקבל לעצמי או לעבוד רק כדי לקבל

לעצמי זה דבר רע באופן רגיל האדם לא רואה
את זה כדבר רעוא מנסה להגדיל את זה הוא

עושה חשבון כמה שכר ותמורה הוא יקבל
מלעסוק בתור א המצוות אבל מותר להתחיל מע

זה זה נקרא שלא
לשמע ו צריך לכוון להתפתח לללא לשמה

המשובח כי אחרת כתוב נעשת לו סם המוות טוב
לש תהפך שלייתו על פניו טוב לשלא

נברא ועוד הרבה

הרבה בזה הגענו להבנה ברורה בהבדל שבין
עבודת הפרט לעבודת הכלל מה זה עבודת הפרט

חוזר על זה הרבה הבן של בעל הסולם
במאמרים הרי הכלל זה הדבר החשוב אז למה

אתה קורא לזה עבודת

הפרט
אלא זה עניין של

מונח עבודת הכלל הכוונה כלל ישראל שאני
מתייחס אלי דומם

דקדושה ועבודת
הפרט זה הפרטים כמובן מטעם הכלל שהם

מעמיקים
פנימה לכן זה נקרא פרט אבל פרט מיוחד לא

פרד פרט באופן
ייחודי וגם פרט של מדרגה עליונה הוא גדול

מהכלל של המדרגה
התחתונה

לכן זה נקרא עבודת
הפרט דהיינו שזה יחידי סגולה אפסים כי

הכלל הוא באנוכיות
אבל הכלל האמיתי כמובן זה השפעה וקדושה

אבל אנחנו מדברים מעולם העשייה אז פה זה
הפוך פה הכלל הרבים זה לכאורה הקליפות

והמעטים זה הקדושה אבל מסרת חלשים ביד

גיבורים ורבים ביד

מעטים לכן יש הבדל בין עבודת הפרט לעבודת
הכלל שהוא נבחן להבדל האמור בין אדם

לבהמה שכן העובד בבחינת המעשה בלבד כל
תכלית עבודתו שיא רצונו לקבל תענוג אינה

משתנת אלא נשארת קבועה בבחינת רצון לקבל ע
עצמו כמו בהמה כן מה ההבדל דתי רוצה

חילוני רוצה את העולם הזה דתי רוצה גם את
העולם הזה וגם את העולם

הבא אז אז מבחינת
התודעה שניהם בתודעת בהמה דהיינו

באמה בא זה מה יצא לי
מזה אבל אדם זה גימטריה מה הוא מחפש מה

האמת אבל בהמה באמה כבר מובנה בא אין לה
מה לחפש מה שיש זה מה שיש לכן כסימן בהמה

נולדת במצב די מפותח ותינוק הוא חסר
עונים תינוק של אדם אדם מה שאין כן העובד

כדי לשנות את כוונת
פעולתו דהיינו ה מנסה לקנות טבע חדש של

השפעה הוא הנקרא אדם היות שעובד את קונו
מטעם גדלות אדונה זאת אומרת הוא לא עושה

רק פעולות שנראים בחוץ כנתינה אלא הכוונה
הפנימית שלו הלב שלו המידות שלו המחשבה

והנשמה הם בנתינה וזה מה שהבורא רוצה לא
שנשחק בסרט של נתינה אלא שנחייה

נתינה

אוקיי פה נגמרו

היסודות אבל יש פה דבר חשוב אז אני אקרא
אותו בכל

זאת זאת אומרת אני גולש מהיסודות לשאלות
אני תמיד מלמד את היסודות השאלות תקנו את

הספר תראו שיעורים של
הרב אני לקחתי על

עצמי את העניין הזה ואני אסיים אותו בלי
נדר שיהיה את

היסודות

מה

אוקיי אה הוא מביא פה מה ההבדל בין עבודת
הכלל לבין עבודת

הפרט אז זה תראו במאמר
שנקרא תורת תמה קראתי לזה אני מדלג טיפה

הנה בהקדמת ספר הזוהר בסולם אותיות ק
קצא אנו רואים בדברי רשבי כפי שמסביר בעל

הסולם ג' אופנים ביראת
השם א' שמתירה מהקדוש ברוך הוא ושומר

מצוותיו כדי שיחיו בניו ויהיה נשמר מעונש
גופו או ממונו דהיינו יראה מעונשים שבעולם

הזה
ב

שמתייגים העונשים של גיהנום הר מהשם מפחד
עונש העולם

הבא ג' היראה מפני השם משום שהוא רע ושליט
מפני עירת הרוממות

מטעם כבוד ולא מטעם פחד זאת אומרת זה לא
עירה גופנית חיצונית כי אני לא אירה ממנו

אני אראה ממה שהוא יקח לי ממה שאני לא
אקבל או יש שאני אראה

מכבודו וזה שתי דברים רחוקים מני ים כמו
בהמה שהיא מפחדת

ולא אכפת לה מה
נותן היא רוצה

לקבל עם זאת אין לנו בעיה עם בהמה בהמה זה
הטבע שלה גם עצלן זה חיה מתוקה לגמרי אבל

אדם שהוא עצלן זה לא מתוק לכן אנחנו לא
באנו לגנות בהמות לכל חובבי הבעלי חיים

אנחנו מדברים על סוגי
תודעה כי לבהמה זה בסדר להיות זה הטבע שלה

אבל אדם שהוא בהמה זה לא בסדר רק כיות
והאדם הוא כללות הבריאה אז יש בו את כל

הבהמות החיות הכלבים התכונות ועל זה אנחנו
מדברים אין מה לנסות שהכלב יאהב אותך

ויהיה משפיע הוא לא יש בו את הטורף לא
יהיה לו מה לאכול הוא יאכל אותך והיו

מקרים ואם המקרים שהוא לא
אכל היה לך מזל בתת

מודה משהו אחר מצד האינסטינקטים החזיק
אותו אבל אם התורף שבו תעורר ישחט אותך על

המקום כדי לאכול רואים את זה בכלבי ציד
למשל או בכלבים יותר רעים כביכול רעים

הכוונה
פראים ברברים טורפים כי שמה הביו שבהם חלש

יותר וצד התורף שבהם חזק הוא בדרך כלל
רדום כלפי בעל הבית שלהם למה כי הם מקבלים

את האור אז כל וד הם מקבלים את האור אז הם
מבינים את זה

זה המקור אור
שלי מכבד אותו אבל אם משהו מצייר להם

בתודעה שהם לא יקבלו את האור מהבעל הבית
שזה קורה במצבים חיצוניים והם רעבים אז הם

יחלו את הבעל הבית כי זה תבע הגוף בכל

אופן
א אז זה ההבדל בנראה של בהמה דהיינו במה

אוירת הרוממות זה הבדל שמיים וארץ ורוב
התורה החיצונית הלא לשמה כל הזמן מדברים

על עירת הגוף או על שכר הגוף תניח
תפילין תקבל פרי באטן גשמי תגיד תיקון

חצות תראה היהודי הזה סגר עשקה טובה על
דירה זה עבודה זרה זה מה זה הדבר הזה אבל

לתינוקות מותר אבל לא לשאר תינוקות כל
החיים חייב להתפתח ואם לא יבואו ייסורים

קשים לפתח אותנו רגע הנה אני מפחיד אתכם
עם ייסורים לא אנחנו לא

אומרים שהסיבה שתעשו את זה יהיה בגלל
הייסורים וגם אם נעשה את זה בגלל זה אז זה

לא מספיק טוב אבל זה כן יכול לדחוף אותנו
להתעורר ולשנות

תודעה כי ברגע שאיין לאדם תענוג או שרע
לווא מתחיל לחשוב על התכלית אומר הרבש אם

האדם נהנה באמת הנאה שלמה הוא לא עושה
יותר מידי

חשבונות אבל אם הוא מתחיל לחשוב משמ שהוא
לא נהנה מספיק לכן יש סגולה בייסורים זה

סגולה כי אנחנו בכל זאת לא רוצים לבטל דם
את

הבחירה אחרת מה
הועילו חכמים

בתקנתם
אבל אנחנו רוצים

לאפשר לו מקום בחירה לעבודה אז אם דרך
האור הוא לא מבין אז דרך החושך הוא יבין

ודרך זעזוע קשה שיגרום לו לעשות שינוי
מחשבה העונש הוא התיקון למרות שזה קשה לנו

להבין את זה
לכן אומר רשבי שאם לא נתפתח לנקודה

הפנימית יבוא ייסורים או נפשיים או גשמיים
או רוחניים שיכריחו אותנו לחזור לתלם אבל

על ידי בחירה ודרך תורה ממהרים את הזמן
וחוסכים את הסבל כמו ללמוד על בריאות

להשתדל בבריאות או לחכות שתשמיד שתהיה
מוראל שתהיה

חולה ואז תתחיל לעשות אבל אז גם מאוחר ויש
ריבית וזה קשה אבל ה הבחירה ביד אדם ובכל

מצב צריך להפיק את המיטה ולהתקדם

שנזכה מה היראה אמיתית היראה בבחינה ג'
היא רק רק היא שורש ראוי לעבודת האדם מצד

האמת זאת אומרת היראה הגשמית או העולם הזה
עולם הבא זה אפילו לא שורש ההוא אומר כמו

שאומר בעל הסולם זה לא נחשב בחשבון הת
שנים הסברנו את זה

ב באחד השיעורים למה זה לא
נחשב יש לזה תועלת כלשהי כי הכל מכין

לסעודה אבל זה זה כמו
שאני עושה חימום החימום מאוד חשוב אבל זה

לא נקרא גול רק עגול על זה אני מקבל שכר
דהיינו

נקודות אז כל העירה החיצונית הגשמית העולם
הזה העולם הבא כל הדמיונות ברכה פרנסה

סגולות
זה גולות לילדים אבל מה באמת מתקן את

הנשמה שאני עושה כדי להשפיע נחת רוח לבורא
או לפחות מנסה גם אם לא הצלחתי זה טוב אני

בכיוון בבחינת עיב חוכמת לחכימין
לכן רק העירה בגין דיור רה ושליט זה השורש

לעיירה אבל אם האדם אבדוק את עצמו הוא
יראה שהוא רחוק יפה זה נקרא הכרת הרע

בראתי יצר
הרע בראתי לו תורת תבלין מה זה

בראתי לאו דווקא הכוונה לבריאה בבחינת יש
מעין בריאה זה ש הושאל הרבה פעמים כתוב

בריאה כמו עולם הבריאה אבל עולם הבריאה
הוא לא נברא הייו הרבה עולמות לפניו אלא

הבריאה באה להראות עניין של חידוש או של
אסתר או של

העלם זה מושג שעל דרך היצירה הוא מבטא עוד
אופנים לכן מה זה

בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין דהיינו
הבורא גילה חידש לאדם את המצב שיש לו יצ

יצר הרע אבל הוא גם גילה לו שיש תבלין שזה

התורה לכן להשפיע נחת כוח לבורא עם מטרתו
כיוון

שראה בגדלות המלך דהיינו שורה ושליט שזו
הסיבה המחייבת אותו לעבוד אף אם אין לו

שום תועלת עצמית
בכך וזה בטבע אדם שקטן בטל בפני גדול כמו

שאפילו בטלים לזמרים

אבל מה הקושי ברוחניות שזה מוסתר מהאדם אם
זה לא היה מוסתר אז מה

החוכמה רודפים כרטים אחרי האש היו אחרי
התורה המצוות והבורא הוא הסתיר את עצמו

כדי שזה תהיה אהבה שלא תלויה
בדבר אבל אז האדם מתאמן מוכן לעבוד גם

במדבר מכין את עצמו מכשיר את עצמו בונה
כלים ואז גם יכול להיות ראוי לגילוי אלוקי

ואז רב ושליט דהיינו במיילים אחרות שהוא
הכלל של

הכל זו הסיבה המחייבת אותו לעבוד אף אם
אין לו שום תועלת עצמית

בכך וזה קיים באדם הוא רק צריך לגלות את
הצד האלוקי הזה

שבו במצב זה יש חשש לאדם אולי לא אוכל
לעשות את הנצרך ממני לא אוכל לעשות את

התיקון שנקרא השתוות הצורה
שההשפעה היא המניעה את

האדם בעירה
הג ולא כמו בבית העיירות הקודמות שהקבלה

היא מטריה היא מטרתן היא המניעה אותן
דהיינו הקבלה העצמית אז אני לא אראה אותו

אני אראה את עצמי צון לא אקבל את
התמורה לא אכפת לי

ממנו והאדם אומר לא אכפת לי מהבורא כי
ברור לו שאני אקבל שכר אז מה בחיצוניות

בפנימיות הוא כבר לא אומר את זה כי מגלים
לו את האמת אבל בדרך החיצונית אומר לא

ברור אני רוצה לשפן חתוך לבורא ברור כי
כאילו בתת מודה מונח לו שוודאי הוא יקבל

שכר אז אז אין לו מה להפסיד אבל אם יגלו
לו את האמת מלמעלה אז לא היה לו כוח לעבוד

לכן גם לא מגלים לכל
אחד רק שהוא טיפה תפתח מראים לו את

האמת מה זה מגלים מגלים לא בתודעה כי אפשר
לדבר על זה כל ה לשמ וכולם אומרים את זה

אגב טוב לא כולם אבל כתוב בספרים אבל לא
מצליחים לשמוע את זה בכל יום יוצאת בת קול

מהר חורב מלשון חירבון או להם לבריות
מלבנה של תורה מה עלבון שלא עוסקים ב

לשמה לאחר הברה זו בעניין ההבדל בין עבודת
הפרט לכלל נסיה כל זאת במה שאומר הרמבם

כשמלמדים את הקטנים ואת הנשים וכלל עמי
הארץ אין מלמדים אותן אלא לעבוד מהירה

וכדי לקבל שכר עד שתתריע אתן והתחכום
ייתרה מגלים להם רע זה מעט מעט ומרגילים

אותן לעניין זה בנחת עד שישיגו ודו ויעבדו
מאהבה זאת אומרת אפילו את האנשים והקטנים

צריך ללמד לשמה רק לאט לאט כל שכן את
הגדולים את התלמידי

חכמים אבל באמת לשמה זה תנה מלמעלה אנחנו
רק מכינים את הכלים

לזה ופה העבודה האם הכנו את הכלי לשמה או
שלא

הכנו לכן מה ההבדל בין בהמה לאדם בהמה
באמה רוצה למלות את הרצון לקבל את

השכר ואדם מלשון אדמה אדמה לעליון אדמה

להשם הוא רוצה להיות
משפיע כמו הנותן למה שהוא ירצה להיות זה

קיים בו בגנטיקה הרוחנית שלו מצד הנשמה
שבו אבל הוא צריך

לבחור לפתח ולהגדיל את זה

בתוכו על ידי היגיעה הוא ממהר את
ההתפתחות בשם קר הבחירה של

האדם בסוף אבל כולנו נגיע לזה זה יכול
להיות מיליארד שנה כן אין זמן

ברוחני זה יכול להיות חמש
דקות או זה יכול

להיות הזמן הוא לא גשמי הזמן הוא
בנשמה אתה יכול להתייגע הרבה אבל אתה עושה

הכל לעצמך אז כמעט לא עברת בזמן הרוחני גם
אם כאילו עברת במטריקס

שאתה יכול לעשות קצת עם המון המון כוונה
פנימית עברת אלפי שנתו או ברגע אחד שנזכה

אוקיי
פרשת

בהו אוקיי קיבלתי טלפון חשוב אז אני אסיים
פה

אני יש ל אחר כך בקובץ אחר את השיעור כדאי
לצפות לראות לעשה לייק שיתוף ותגובה בעזרת

השם נעשה
ונצליח אם תוכלו ללחוץ על כפתור התודה זה

מופיע מתחת
לסרטון לסייע

בהפצה זה מאוד יעזור כי פרסום השיעורים
ברשת זה עולה

יקר בין ככל הזאבים לא פשוט להפיץ את
הפנימיות אז אם תוכלו לעזור לי אני

אשמח והכי טוב להצטרף כחברי מועדון אפילו
10 שק לחודש 20 או לא יודע כמה שיוטיוב שם

נותן את האפשרויות אני לא
זוכר אז זה הכי טוב וזה יעזור

מאוד תודה רבה בצורות טובות
לכולנו

קבלה – חכמת הקבלה #קבלה #חכמת #הקבלה #חסידות | 📌 הירשמו לערוץ בקליק והפעילו את הפעמון 🔔 לקבלת עדכונים | שיעורים | ושידורים חיים | הצטרפו לטלגרם לעדכונים נבחרים ותוכן יחודי: http://telkb.net | אתר הבית: https://kabbalah.pw | פייסבוק: https://bit.ly/3JVlHvk
הצטרפו כחברי מועדון לתמוך בהפצת התכנים וקבלת הטבות:
https://www.youtube.com/channel/UCovbRZ0_1kCiFe7SEkd8ciA/join

הרב מרדכי גוטליב – שיעורים נבחרים לזיכוי הרבים

sh (1)

תפריט נגישות